מניעת תאונות

  • נפילות:

  • נפילות הן תופעה שכיחה בגיל המבוגר, ועלולות לגרום לסבל ולסיבוכים מיותרים. מומלץ לדווח לרופא/ה שלך במידה שנפלת, ולהתייעץ בדבר דרכי המניעה בעתיד. פעילות גופנית אשר מחזקת שרירים ומפתחת שווי משקל (כגון טאי-צ'י) יעילה למניעת נפילות. ראוי גם להתייעץ עם רופא/ה או אחות כיצד לשמור על סביבה בטוחה בבית (התקנת מעקה באמבטיה ובשירותים, הדבקת מדבקות באמבטיה למניעת החלקה, סילוק שטיחים לא יציבים, חוטים במעברים ועוד). במידה ויש לך מגבלות ראייה או שמיעה יש להיזהר במיוחד.

  • תאונות בית מאש וממים:

  • חשוב להיזהר מאש וממים חמים בבישול וברחצה. כדאי להתקין גלאי עשן בבית, ובמיוחד ליד חדרי השינה. יש לבדוק תקינות הגלאי לפחות פעמיים בשנה (לדוגמה, כשמחליפים את שעון הקיץ לחורף וכן להיפך).

  • תאונות דרכים :
    • התנהגות הולך הרגל: יש להקפיד על כללי הזהירות בהליכה בדרך ובחציית כבישים. במידה ויש לך מגבלת ראיה או שמיעה יש להיזהר במיוחד, ולאפשר לעצמך די זמן לחצות את הכביש בבטחה.
    • כשירות הנהג: על נהגים קשישים להיות ערים להתפתחות הפרעות העלולות להקשות על הנהיגה, כגון בעיות בראיה, בשמיעה או הגבלה בתנועתיות הגפיים והצוואר. אין לנהוג תחת השפעת תרופות המפחיתות את הערנות, חדות הראיה וכו'. אין לנהוג תחת השפעת אלכוהול. רצוי להתייעץ עם הרופא שלך אם יש לך בעיות או אם אתה נוטל תרופות העלולות לסכן את בטיחות נהיגתך.
    • בטיחות בנהיגה: חשוב לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה. בעת רכישת רכב, יש להעדיף רכבים המצוידים בכריות אוויר מתנפחות להגנה בעת תאונה.